27 Eylül 2013 Cuma

KURTARICI YEMEK: MAKARNA

Acıktın mı,hemen al bir paket makarna kurtar kendini:) Hem pratik hem lezzetli.Daha ne olsun :) Çok severim makarnayı,kilo yapsa da .Özellikle spagetti ve mantı makarna( yoğurt sosu olan herşeyi yiyebilirim ) favorilerimdir. Sadece haşlama tarzında olan makarnaları sevmem.Çok kuru gelir bana.Sosu olmalı ki tadından yenmesin. Spagettiyi salçalı olduğu için severim. Bir de karabiber dökerimki üzerine sormayın.Mantı makarnayı da yalancı mantı şeklinde oldu için severim.Mantıya bayılırım,fakat yapımı zor,zahmetli onun.Bu yüzden yalancı mantı tercihimdir:)
Öğrencilik hayatımda az yapmamışımdır mantı makarnayı.O kadar yerdik ki şişer yerimizden kalkamazdık.Hem pratik kolayca yapılıyor,çok da vakit almıyor.Hem küçük büyük herkesin sevdiği bir yemek.Bana göre makarna kurtarıcı bir yemek.Her türü kolaylıkla yapılır ve çok da çabuk yenilir.Makarna uzmanlığına en çok öğrencilik hayatında ulaşılır.Çünkü genelde makarna vardır ve o yapılır.Hiç olmayan bir türünü bile kafadan atsanız tutar yani.Tıpkı yumurta gibi.Omlet,sahanda yumurta,patatesli,sebzeli,kıymalı vs. diye gider. Makarna da aynen öyle soslu,acılı,spagetti,burgu,mantı,kıymalı diye gider,uzar liste.Tabi bu arada makarna salatasını söylemeden geçemeyecem.Ona da üniversitedeyken alıştım.Nasıl diye soracak olursanız canım arkadaşım kübra bana her zaman yapardı ve çok severdim.Makarnayı yapar,taşıyıp bana gelirdi.Az yormadım onu yani :) Ama çok lezzetli mayonez ve garnitürüyle beraber.
İyiki makarna var da bizi kurtarıyor bence.
Henüz her türünü yapmayı denemedim ama zaman içinde onları da deneyeceğim.Sadece fırında makarnayı pek sevmem,Kuruduğu zaman bana tat vermez.Bence makarnayı yediren sosudur.Eğer makarnayı siz de seviyorsanız mantı makarnayı tavsiye ederim.Yoğurt sosuyla muhteşem bir lezzet kazanıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder